Time of Crisis – Обзор игры

Reception

The game was met with positive reviews upon release, as GameRankings gave it a score of 79.68% for the PlayStation 2 version, while Metacritic gave it a score of 81 out of 100.

On release, Famitsu magazine scored the PlayStation 2 and Gun Con 2 bundle a 32 out of 40.

Aggregate scores
AggregatorScore
GameRankings79.68%
Metacritic81/100
Review scores
PublicationScore
Allgame4.5/5 STARS (ARC)

3.5/5 STARS (PS2)

Electronic Gaming Monthly7.5/10
Eurogamer7/10
Famitsu32/40
Game Informer8.25/10
GamePro4.5/5 STARS
Game RevolutionB
GameSpot7.2/10
GameSpy80%
GameZone8/10
IGN8.7/10
Official PlayStation Magazine (US)4/5 STARS
Maxim8/10

Story

October 31, 1998: It’s been two years since Richard Miller rescued Rachel MacPherson from the grip of Sherudo Garo and Wild Dog. Now a time for a crisis arises… again.

Neodyne Industries Ltd., the current leading communication corporation, had declared accomplishment of the “Starline Network,” which consists of 64 low orbit communication satellites.

However, three weeks after that, International Intelligence organization V.S.S.E. intercepted internal communication of NDI, revealing that the latest communication satellites were actually military satellites.

V.S.S.E. immediately sends agent Christy Ryan into NDI undercover to retrieve relevant information. Just when information was in hand, she was discovered by NDI staff, and she is now in the need for help, and the need to escape.

V.S.S.E. now indicated Keith Martin and Robert Baxter to save Christy and uncover the intelligence.

At all costs…

Обзор

GunCons поставлялись в комплекте с консольными версиями Time Crisis . Это GunCon для оригинальной PlayStation.

Сеттинг каждого временного кризиса вращается вокруг серьезной угрозы, как правило, для одной нации. Однако в некоторых играх присутствует угроза либо миру ( Time Crisis II ), либо главному герою ( Time Crisis: Project Titan ). VSSE (Vital Situation, Swift-Elimination), тайная организация, должна направить своих высококвалифицированных агентов для устранения любых угроз безопасности. Первый Time Crisis состоял из трех этапов с четырьмя областями (местом, где начинается игра) в каждой. Вторая и третья части состоят из трех этапов, в каждом по три области. Четвертая часть добавляет пролог, в общей сложности 4 этапа, каждый с тремя областями (за исключением пролога, в котором есть только одна область). Пятая часть имеет эксклюзивную версию комплекта обновления ( True Mastermind edition, которая является полной версией игры), чтобы удвоить этапы с 3 до 6, с 3 областями, которые были связаны друг с другом, поэтому не было бы перерывов / нагрузки после очистки области (за исключением последнего этапа, на котором есть только одна область).

Многие районы боевых действий представляют собой опасные ситуации, например, постоянно опрокидывающийся корабль или поезд, свисающий с поврежденного моста (как в Time Crisis 3 ). В третьей и четвертой частях сторонники из различных организаций приходят, чтобы помочь агентам VSSE, иногда чтобы помочь им в их миссии, иногда чтобы защитить свою репутацию. У Crisis Zone другой сюжет. Это происходит в Соединенном Королевстве и касается попытки STF (или Special Tactical Force) уничтожить террористическую организацию URDA. Razing Storm и Time Crisis: Razing Storm , которые происходят в ближайшем будущем, вовлекают элитную оперативную группу, известную как SCAR (Strategic Combat and Rescue), которая отправляется в страну Южной Америки во время революции, чтобы захватить и победить вдохновителя, который организовал нападение на Соединенные Штаты вместе с несколькими международными военными организациями, борясь с террористами и другими солдатами-отступниками и другими комбатантами.

Gameplay

Time Crisis is a 3D first person rail shooter. The player aims and fires at on-screen enemies with a light gun. In addition, Time Crisis allows players to duck behind cover to avoid enemy fire and reload his or her weapon. The game consists of three 3 stages, each with three areas and a boss fight.

Features unique to Time Crisis include:

  • A foot pedal which performs multiple functions: when the pedal is released, players sacrifice their ability to attack by taking cover to reload and avoid damage. In the PlayStation port, a button command replicates the foot pedal’s functions. Players lose a life if they are hit by a direct bullet or obstacle whilst not taking cover, with the game ending if they lose all their lives.
  • A light gun (introduced in Namco’s Point Blank) which utilized a special memory chip to synchronize areas of the screen’s image as the player moves the gun around. The light gun also features a blowback function that simulates real-life gun recoil.
  • A countdown timer, recharged by clearing an area of enemies, as running down the clock causes an instant game over. In the arcade version, players continue from where they left off if the time runs out; in the PlayStation version, they must start the level from the beginning. The timer goes up to a maximum of 60 seconds and runs down even during WAIT sequences. Time extensions are awarded for passing areas and shooting certain enemies quickly.
  • The PlayStation port features an exclusive side-story mode, in which player’s performance (such as how quickly they can clear an area) affects the path they take through the game, resulting in multiple possibilities.

Геймплей

Time Crisis фокусируется на стрельбе по всем экранным врагам в определенной области в течение определенного времени, чтобы перейти к следующей области и завершить уровень. Отличительной особенностью франшизы является система укрытий : игрок нажимает на педаль, чтобы персонаж игрока вышел из укрытия и атаковал врагов, и отпускает педаль, чтобы спрятаться за укрытие, защищая персонажа от атак врага, но оставляя его неспособным стрелять. В Time Crisis 5 педаль была переработана как две педали, одна слева и одна справа, чтобы дать игроку 2 позиции, из которых он может выйти из укрытия и застать врага врасплох. Игрок должен укрыться, чтобы перезарядить свое стандартное орудие. Time Crisis 3 представил новое оружие: пулемет, дробовик и гранатомет, у которых ограниченный боезапас, но его можно пополнить, убив определенных врагов. Чтобы переключить оружие в Time Crisis 3 и 4 , игрок должен нажать на спусковой крючок, находясь за укрытием; в Time Crisis 5 отдельная кнопка, расположенная слева и справа от контроллера оружия, позволяет игроку переключать оружие в любой момент.

Часы обратного отсчета не позволяют игроку слишком долго оставаться за укрытием и накладывают ограничение по времени, чтобы очистить сцену от врагов. Игрок должен управлять своим временем в укрытии и вне его, чтобы атаковать врагов сразу же, избегая попадания прямых выстрелов. В Time Crisis и Project Titan после очистки области игра добавляет только частичное количество времени к общим часам, в то время как таймер продолжает работать, и игра заканчивается, если время достигает нуля. В многопользовательских играх (начиная с Time Crisis II ) часы сбрасываются после того, как игрок очищает свою непосредственную область от врагов, и вычитает 1 очко жизни, если оно достигает нуля. Time Crisis 5 вводит новые синхронизированные последовательности для конкретных сценариев, помимо стандартных часов обратного отсчета, где игрок должен действовать в течение определенного периода времени: уклоняться от моментов (игрок должен нажимать указанную левую или правую педаль, чтобы избежать попадания входящего мусора), снайпер уровня (убийство врагов из скрытых позиций) и последовательности целей в замедленном движении (стрельба по мишеням, нарисованным на мишени до того, как они станут красными).

Состав дополнения

По факту дополнение «Кризис» состоит из двух модулей, связанных друг с другом. Это «комитет по терраформированию» и «глобальные события». Естественно новое дополнение не обошлось без новых корпораций и проектов.

Модуль «Комитет по терраформированию»

Данный модуль включает в себя планшет комитета по терраформированию, делегатов и жетоны политики.

На планшете комитета шесть партий. Каждая из партий обладает одноразовым бонусом правления и политикой (жетоны политики). Бонус правления (одноразовый эффект) срабатывает в момент прихода партии к власти. Политика (длительный эффект или действие) начинает действовать после прихода партия к власти. И действует до тех пор, пока другая партия не захватит власть.

Игроки, в процессе игры, вступают своими делегатами в различные партии. Каждый игрок один раз в эпоху может отправить одного своего делегата в любую партию бесплатно. А вот вступление в любую партию каждого последующего делегата в этой же эпохе, обойдется в 5 мегакредитов.

Но наличие или отсутствие делегатов никак не влияет на бонусы и политику. Бонус правления получают все игроки без исключения. Политикой партии также могут пользоваться все.

Делегаты нужны чтобы помогать с глобальными событиями.

Модуль «Глобальные события»

Этот модуль включает в себя планшет глобальных событий и карты глобальных событий.

На планшете три этапа глобальных событий: будущие, приближающееся, текущее. В процессе игры каждое событие поочередно переходит из одного этапа в другой и срабатывает в момент нахождения его на этапе «текущее» в фазе кризиса. Событие может быть как положительно, так и негативное. Оно действует на всех игроков.

Что бы повысить положительный эффект события или понизить негативный необходимо иметь влияние в комитете. Влияние обеспечивают делегаты игрока на месте председателя, на месте лидера ведущей партии и делегаты в ведущей партии.

В процессе движения события по этапам на планшете события, на планшет комитета добавляются нейтральные делегаты. Таким образом игра пытается забрать часть влияния в комитете у игроков.

Новые корпорации и проекты

В дополнении 5 карт корпораций и 16 карт проектов. Все корпорации интересные и очевидных лидеров или аутсайдеров нет. Так например, очень интересная корпорация «Септем Трибус». Действие корпорации позволяет получать по 2 мегакредита за каждую партию, в которой есть ваш делегат. А это значит, что можно за первые несколько эпох рассредоточить своих делегатов по всем шести партиям и до конца игры каждую эпоху получать по 12 мегакредитов.

Или, например, очень не однозначная корпорация «Терралабс». Она позволяет покупать проекты не за 3 мегакредита, а за 1. Но на старте у нее очень туго с деньгами — вы начинаете с 14 мегакредитами и в начале игры необходимо уменьшаете свой РТ на 1.

Что касается проектов, все они связаны с дополнением «Кризис». А значит, если вы решили разложить только базу, ни один проект из данного дополнения в колоду проектов из базы добавить не получится.

Разное

Естественно в дополнения входят карты-памятки. А так же жетон достижения «колонизатор». Если вы играете на игровом поле из базовой игры, достижение «колонизатор» закрывается данным жетоном. Дело в том, что в классике для получения данного достижения необходимо поднять РТ до 35. В условиях «кризиса» это невероятно сложно, поэтому авторы снизили значения РТ до 26.

Time Of Crisis

Художник: Rodger B. MacGowan, Mark Simonitch, Kurt Miller, Dariusz Buraczewski

Издатель: GMT Games

Год издания: 2017 Количество игроков: 1-4 Рекомендуем: 4

Рейтинг на BGG: 7.64

Перевод на русский: Правила, карты, события

Карточка игры: BGG и Тесера

Во время кризиса третьего века Римская империя почти рухнула перед лицом катастрофической внутренней и внешней борьбы, включая непрерывную гражданскую войну и варварские вторжения со всех сторон. Начиная с убийства императора Александра Северуса, период в 50 лет видел, как разные люди захватывают имперскую власть над всей или частью Империи, пока реформы Диоклетиана в 284 году нашей эры не возвестили эпоху мира.
В игре Time of Crisis, 2-4 игрока берут на себя управление римскими династиями, получая и оказывая влияние на сенат, военных и людей Рима, чтобы гарантировать, что их наследие войдёт в историю, а не затеряется во мгле веков. Начиная с контроля над одной провинцией и нескольких карт с малым значением, вам предлагается упрочить свою опору власти в этот хрупкий период римской истории. Вы должны нанять армии, взять под контроль ценные провинции, увеличить уровень поддержки населением и защитить себя от вторжений варваров, непредвиденных событий и махинаций ваших политических оппонентов.
В Time of Crisis легко научиться играть и вложиться, приблизительно, в 2-3 часа на партию. Она включает в себя популярные игровые механики, такие как декбилдинг (весьма условный — прим. пер.) и управление рукой, но также привносит опыт лёгкого варгейма. Исторический колорит силён, с множеством значимых решений и возможностей, представленных игрокам на игровом поле. Эта игра, наконец, полностью закрывает вопрос между карточными играми с декбилдингом (очень самонадеянное высказывание — прим. пер.) и настольными играми. Ваши карты диктуют, какие действия доступны вам на поле, и, в свою очередь, ваша позиция на доске напрямую определяет, как вы можете добавлять или удалять карты в свою колоду, чтобы сделать себя сильнее для будущих событий. Будете ли вы специализироваться на манипулировании Сенатом, контролировать силу легионов, или станете человеком из народа? Или вы освоите смесь всех трех подходов? В отличие от большинства игр с декбилдингом, у вас на каждый ход есть привилегия выбора карт, которые будут составлять вашу руку! Тем не менее, вам всё равно придётся использовать всю колоду, прежде чем вы сможете снова задействовать свои сыгранные карты, поэтому управление колодой и время розыгрыша/набора карт имеют решающее значение.
Все ключевые элементы эпохи присутствуют в Time of Crisis: гражданские войны между конкурирующими генералами и губернаторами, римские легионы, защищающие границы от варварских племён, фаворитизм сената, солдатские императоры, даже разъяренная толпа плебса, инфляция, Преторианская Гвардия и возможность выкроить свой собственный кусочек Римской империи. Может ли ваша династия стать новым лидером Римской империи до появления Диоклетиана и вновь принести мир?

Показать больше
Показать меньше

Описание партии. Выводы\впечатления. На игру собрался полный состав. Все играли первый раз, и первый ход был един для всех: 3 синие и 2 жёлтые карты. Все переглянулись, но после практически идентичного второго хода, игроки стали похмыкивать и перечитывать правила – всё ли идёт верно. Оказалось, что так задумано «просто» получается, …Прочитать

31.03.2018 / Knish / AAR, Time Of Crisis, Vassal, Waro, Стратегия /

Играем по сети через Vassal

Версия модуля Time of Crisis 1.03.

Поделиться в социальной сети

Plot

Original Story Mode

Japanese versionEnglish versionRemarks
国の権力を狙う王家の末裔とその背後に立つ巨大犯罪組織 それに立ち向かう一人の男がいたSometime, somewhere, someone is plotting a government overthrow…a small republic is in danger. It’s time for the one man army…Opening narration

The main plot of Time Crisis involves an attempted coup in the fictional republic of Sercia. For over 500 years, the Garo family ruled Sercia with an iron fist (leading one historian to liken the Garo Imperial rule to “Exceeding the combined cruelty of Stalin, Hitler and Vlad the Impaler.”). In 1995, William MacPherson, sent by the V.S.S.E. International Intelligence Agency, successfully toppled the Garo regime and became its first democratically-elected president.

Sherudo Garo, the last remaining member of the Garo family, seeks to recapture the throne. He hires Wild Dog, the leader of a criminal syndicate, to kidnap the president’s daughter, Rachel. Garo demands military secrets in return for Rachel’s safe return, or he will kill her by sunset. V.S.S.E. sends its best agent, Richard Miller (nicknamed “The One-Man Army”), to infiltrate Garo’s castle and rescue Rachel.

Miller makes his way through the lower levels of the castle only to find a trap set up by Moz, one of Garo’s henchmen. After defeating Moz and being directed to the clock tower, Richard works up through the upper levels of the castle and finds Rachel and Garo. Miller kills Garo, but Wild Dog reappears and kidnaps Rachel.

Miller confronts Wild Dog on a bridge outside of the castle. Wild Dog begins detonating the castle and plans to fly away on a helicopter, shooting Rachel in the arm as she tries to escape. After a fight, Miller shoots Wild Dog, causing him to drop his radio detonator and become engulfed in the destruction, losing his left arm in the process. Richard and Rachel escape as Sherudo’s castle goes down in flames.

Special Story Mode

Japanese versionEnglish versionRemarks
リチャード 久しぶりだなそれでは今回の指令を送る 今回の任務は武裝グループカンタリスの武器取引の阻止だ これが湖のほとりにある奴らの本拠地だ 表向きは郊外で経営しているホテルとなっているのだが その実態は奴らの武器製造工場であることが判明した こいつがリーダーのカンタリスだ本名、性別など、詳細は不明 カンタリスというコードネーム以外は分かっていない しかし 奴はワイルドドッグとも取引をしていた危険な存在だ では 健闘を祈るRichard, long time no see. I hope you are ready. Here is your next objective. Your mission is to uncover the plan of the organization “Kantaris”. This is their headquarters. The hotel is actually a front for their weapons factory. This is their leader, also known as Kantaris. Intel came up empty on Kantaris. We don’t even know a real name or gender. However, we do have positive verification that they are Wild Dog’s arms supplier. Good luck, Richard.PlayStation Special Mode Story

The Kantaris Deal is a special side-story exclusive to the PlayStation version of Time Crisis. Miller recieves orders to infiltrate a mysterious hotel known as Chateau de Luc, which is operated by Kantaris, leader of the smuggling network of the same name. The V.S.S.E. confirms that Kantaris supplied arms to Wild Dog, and tasks Miller with disbanding the organization.

The player’s performance will alter the routes Miller takes through the game, and subsequently how the mission occur: Miller may face off against Kantaris’ pet cyborg “Web Spinner” in the ballroom; a giant robot in the lounge; a Spider-like tank in the parking lot, or the Kantaris gunship at the heliport.

There are also two endings. If the player manges to gun down Kantaris’s car, destroy the robot in enough time so that it pushes Kantaris out the window, or shoot down the gunship, the story ends with a “Mission Complete” message; failure to do so results in a “Mission Failed” message. It is likely that Time Crisis: Project Titan takes place after the mission, if it was failed.

Versions

PlayStation 2

The PlayStation 2 port of the game featured enhanced graphics and additional cutscenes. It was packaged with the G-Con 2 lightgun peripheral, although it was also compatible with the G-Con 45 console. When completed enough times, the player could unlock alternative weapons, such as a machine gun (auto bullets) or shotgun (wide bullets), and had the option of wielding two lightguns at a time (with combinations of both G-Con 2 and G-Con 45 possible). There is also a Crisis Mission mode, in which the players have to complete and perform various tasks, including a simulated gun fight against Richard Miller, the lead protagonist of the first Time Crisis game. Extras also included a clay pigeon shooting mode (including a port of Namco’s Shoot Away II light gun clay shooting arcade game), and a virtual port of the mechanical arcade game, Quick & Crash.

Story

Year 1996, finally the people of Sercia overthrew the Imperial Rule of Sherudo Garo, a cruel dictator who’s the last of his family. Then the country’s first democratic president was elected, President William MacPherson. Garo had then started allies with a terrorist organization, Wild Dog, so he could take back the country.

Three months later…

Rachel was taking a break on her university campus to enjoy the August sun, until something happened…

A helicopter landed nearby and a man walked out to her and asked her if she was Rachel. He then grabbed her, pulled out a gun, and forced her onto the helicopter and left. Rachel was kidnapped!

During this time, there was a celebration for the country being freed. While President MacPherson was happy, one of his assistants ran in reporting that Rachel was kidnapped by Wild Dog, under the orders of Sherudo! The president of Sercia immediately calls the V.S.S.E. and hopes their top agent will get his daughter back…

The man on the video tape smiled. He held a knife in one hand, Rachel’s hair tightly gripped in the other. “Such a lovely face. It would be shame if harm should come to it. President MacPherson, you have until sunset tomorrow to resign and reinstate me as ruler of Sercia and I’ll let the girl live.” Sherudo’s image faded to black. “No way we are letting that madman back into power,” the V.S.S.E. team Director said. “That castle is going to be filled with Wild Dog thugs and who knows what else. Can your man handle an infiltration?” Porter Davis pushed the transmit key on his laptop, sending the encrypted data speeding through cyber-space. “Mr. Director, if Richard Miller can’t get her out of there alive, no one can.”

“Richard, there’s an emergency. There’s been a kidnapping! It’s Rachel, the daughter of the president of Sercia! The kidnapper is believed to be Sherudo, the last blood relative of the royal family. He lives in an old castle on the northwest island. He’s demanding military secrets in exchange for Rachel’s life! The deadline is sunset. We don’t have much time! Get into the castle and rescue Rachel! The organized crime syndicate “Wild Dogs” is also known to be involved. Good luck, Richard,” The voice of Porter Davis ends on Richard’s laptop computer, and Richard stands up and grabs his gun, loading in the clip fully.

Поделитесь в социальных сетях:FacebookXВКонтакте
Напишите комментарий